Recenzije albuma “Ethnoambient Live”

ETHNO AMBIENT LIVE
(S LIDIJOM BAJUK I GRUPOM LEGEN)
CBS, 1995

Ja si jašem na konjaru (Međimurje)
Stani mi se, Marica (Međimurje)
Truden hodim, truden šećem (Međimurje)
Slavuj, tico mala (Slavonija)
Kad sam došel iz tabora (Hrvatsko zagorje) s Irinom Vitorović)
Dej mi, bože, joči sokolove (Međimurje) s Irinom Vitorović)

Dunja Knebl: glas i gitara
Irina Vitororvić: glas

IZVODI IZ RECENZIJA

Valja reći da dvije dame i “legenovci” nisu snimili zašećereno licitarsko srce, već niz angažiranih pjesama posutih i jadranskom solju i slavonskim jakim začinom kojima ne odaju tek počast prošlosti već svjedoče i aktivni odmak od sadašnjosti.
(Denis Derk)

Gotovo sve od ukupno 16 pjesama izvedene su akustičnom gitarom, koja dočarava slike iz davnine. Takva izvedba suhog vokala i gitare pjesmama daje novi kolorit, a neke skladbe obrađene u tom stilu čak su privlačnije od izvorne, koja je stoljećima doživljavala promjene. U tom kontekstu valja istaknuti pjesmu “Ja si jašem na konjaru” Dunje Knebl, koja najviše donosi atmosferu ognjišta, atmosferu o kojoj govore i ostale pjesme.
(Paolo Gregorović)

Album “Ethno Ambient Live” ima stoga aureolu pionirskog projekta, a zbog cizeliranja glazbenog sadržaja, bez i trunčice “praznog hoda”, te tvrdoglavog odbijanja vazda opasnih zagrljaja s komercijalnim estradnim suzvučjima, i značenje svojevrsnoga manifesta novog promišljanja izvorne narodne glazbe.
(Zlatko Gall)

Ni u jednoj jedinoj sekundi ovoga glazbenoga materijala nema ničega (pridodanoga) suvišnoga, a upravo su “uresi” ponajčešći način materijalizacije i konkretizacije kiča u uprisposobljenju tradicijskoga. Svi ovdje nazočni autori upravo su inzistirali na “minimalističkom” pristupu naslijeđenom glazbenom materijalu i zadivljujuće umjetnički pogodili.
(Delimir Rešicki)

%d bloggers like this: